Dnes je Sobota 19.01.2019. Meniny má Drahomíra. Zajtra Dalibor.

28.10.2009

Členovia KST Skoba sa zúčastnili brigády - upratovanie areálu ŠKOLY V PRÍRODE vo Vyšnom Medzeve v rámci výpomoci pre jedného zo svojich sponzorov. Za dobrého počasie urobili kus práce. Pomerne dosť zarastený areál v doobedňajších hodinách zmenil sa na nepoznanie. Vďaka všetkým, ktorí priložili ruku k dielu a pomohli zveľadiť areál školy.

19.09.2009

Za slnečného, z rána trochu chladného počasia, sa uskutočnil 7. ročník Štóskej päťdesiatky.
Bolo pripravených viacero trás. Šesťdesiat účastníkov si malo možnosť vybrať trasu podľa náročnosti. Päťdesiatka a tridsiatka mali spoločnú trasu: Štóske sedlo, Pod Skorušinou (pekne upravená studnička zásluhou p. Jána Linnu, p. Jána Karafu a p. Marty Linnovej), Osadník až k chate v Zádielskej doline. Tridsiatka tu končila. Odvoz bol zabezpečený autobusom. Páčila sa Snežná diera a aj Havrania skala. Päťdesiatka pokračovala cez Hačavské sedlo do Štós kúpeľov. Pekné počasie umožnilo účastníkom vidieť krásy Volovských vrchov a Slovenského krasu. Takmer 11 hodín šľapania. Super trasa s viacerými prevýšeniami. KST Skoba obdržala pochvalný list. Dobre pripravená akcia, koordinovaná pánom Mikulášom.

22.09.2009

Prvá jarná túra v rámci 100 jarných kilometrov. Za dobrého, trochu ešte chladného počasia po zaparkovaní áut pri reštaurácii Pod Hradom, sme sa vydali chodníkom na Turniansky hrad. Kopec je z tejto strany málo zalesnený, takže počas stúpania k hradu je možnosť vyhliadky na okolitý kraj. Po výstupe sa nám naskytol pekný výhľad na Hájsku dolinu s Hájom a Turňu nad Bodvou a okolie.
Chodníkom pokračujeme na planinu nad Zádielskou tiesňavou, perlu Slovenského krasu, odkiaľ máme pekný výhľad na tiesňavu. V strede tiesňavy sa týči skalná veža Cukrová homoľa, ktorá patrí k najkrajším svojho druhu na Slovensku. Tiesňavou preteká potok Blatnica. My však z nášho stanovišťa toto nevidíme. Pokocháme sa pohľadmi a vraciame sa späť k autám.

16.09.2009

Koniarska planina je najmenšou planinou Slovenského krasu (rozprestiera sa na ploche približne 50 km2). Povrch celej planiny je zalesnený. Veterník je najvyššíe položeným bodom dosahujúci nadmorskú výšku 610 m n. m.
Z Plešivca za pekného počasia po presune áut, sme sa vydali po modrej značke Plešivec, pod Koniarom (218 m n. m.), prechádzame cez železničnú trať. Chodník sa kľukatí pomedzi kriaky, vyúsťuje na širokú lesnú cestu, ktorá nás sprevádza takmer po celej planine. Kráčame vedľa seba a debatujeme. Až po Drieňovu studňu (335 m n. m.) kráčame takmer stále v tieni stromov. Tu sa nám naskytá výhľad na okolitú krajinu. Vstupujeme do lesa, kde oddychujeme a dopĺňame energiu. Pokračujeme. Prechádzame okolo Veterníka (610 m n. m.), ktorý pre lesný porast nevidno. Kocháme sa podjesennou prírodou. Niekoľkokrát sa zastavíme, urobíme foto, podebatujeme. Prichádzame do cieľa našej túry, Hrádok (520 m n. m.) autobusová zastávka. Tu čakáme na auto. Bola to pekná oddychová túra.

16.09.2009

Z Tangošky (1130 m n. m.) na chatu M. R. Štefánika (1730 m n. m.) cesta viedla popri jaskyni mŕtvych netopierov. Počas cesty sme videli pekný západ slnka medzi Chopkom a Skalkou. Nezabudnuteľný obraz. Na chatu sme dorazili už za tmy so zasvietenými čelovkami. Pekný nočný výstup ku chate. Na chate sme strávili pekný večer v príjemnej atmosfére. Po výdatnom nočnom odpočinku nás čakalo uplakané ráno. Plánované výstupy sa nemohli uskutočniť, takže po zhodnotení situácie sme sa rozhodli vrátiť na Tangošku rovnakou trasou.

Členovia KST Skoba z titulu spolupráce s motokrosovým klubom vo Vyšnom Medzeve vypomohli pri organizovaní podujatia ENDURO - ME vo Vyšnom Medzeve. Na tejto brigáde bolo prítomných 21 členov klubu. Ďakujeme všetkým, ktorí sa tejto akcie zúčastnili. Zvlášť ženám Terke Gedeónovej a Jarmile Lukásovej.

04.09.2009

Deň mladých turistov (stanový tábor) - VI. ročník pre nepriaznivé počasie bola akcia z pôvodného termínu presunutá. Akciu zorganizoval KST Prakovce v spolupráci s KST Skoba. Účasť bola hojná. Akcie sa zúčastnilo celkovo cca 60 milovníkov prírody. Dobrý guľáš, počasie nie celkom ideálne, ale OK, súťaže a aj ceny pre mládež. To bol obraz stanového tábora Tri studne 2009. Asi každý, kto prišiel neoľutoval. Pekne prežité voľné dni.

27.08.2009

Západné Tatry boli cieľom ďalšej plánovanej akcie. V sobotu ráno o 5:00 hod. sa schádzame na parkovisku, sadáme do aut a vyrážame. Zišlo sa nás 12 turistov. Túra začína v ústi Žiarske doliny (900 m n. m.), kde zaparkujeme auta. Pobalíme sa a po asfaltke sa vydávame po skupinkách popri potoku Smrečianka k Žiarskej chate (1300 m n. m.).
Po niekoľkých sto metroch odbočíme do lesa. Lesný chodník vedie aj naďalej popri potoku. Pri chate, po viac ako hodinovom šľapani, odkladáme plecniaky. Odpočívame. Obzeráme si panorámu a posilňujeme sa na ďalšiu cestu.
Balíme a vydávame sa na cestu. Prechádzame okolo chaty HS, ktorá bola z časti zasiahnutá lavínou. Popri symbolickom cintoríne, okolo Šarafiového vodopádu cez Jalovecké sedlo (1858 m n. m.) sa šplháme na Príslop (2142 m n. m.). Medzitým si doprajeme oddych, kocháme sa pohľadom na Baranec (2184 m n. m.) a okolie. Pokračujeme na Baníkov (2178 m n. m.), kde oddychujeme. Dosť náročný výstup. Nádherná panoráma. Tatry, Roháče, Fatra... Vidno Liptovskú Maru a aj Oravskú priehradu. Krásne Slovensko. Počasie nám praje. Nad Tatrami sa zjavili vetrone. Lietajú dosť nízko, keď prelietajú nad nami počujeme svišťanie krídiel. Objavil sa aj bernardín, pes HS. Akosi sa mu z Baníkova nechcelo, veď vrchol bol plný turistov. Vydávame sa na Hrubú kopu (2166 m n. m.) a na Tri kopy, kde šplháme aj pomocou reťazí. Odtiaľ je pekný výhľad na Roháčske plesa (1562 m n. m.). Postupujeme opatrne. Stúpanie a klesanie je náročne. Schádzame do Smutného sedla, kde si chvíľu oddýchneme, fotíme sa a pokračujeme v zostupe k Žiarskej chate. Čaká nás ešte vyše hodinový zostup. Po príchode na Žiarsku chatu si chvíľu posedíme, doplníme „tekutiny“ a pokračujeme na parkovisko v ústi Žiarskej doliny, kde na nás čaká odvoz do Medzeva.

11.08.2009

Tejto 11 hodinovej náročnej túry na poľskej strane Tatier sa zúčastnilo 8 „tatrancov“ Skoby. Z Lysej Poľany (970 m n. m.) dolinou Rybieho potoka z časti po asfaltovej ceste a zbytok po horskom chodníku k Morskiemu Oku (1395 m n. m.), kde bol oddych pri chate.
Ďalej sa pokračovalo okolo Čarného stavu (1538 m n. m.) a popod Žabiu vežu (2340 m n. m.) na Rysy (2499 m m. n.). Nádherná panoráma. Chodník na Rysy bol dosť frekventovaný. Reťaze pri chodníku boli neuveriteľne obsadené a na vrchole takmer nebolo miesto na sedenie. Obloha na vrchole bola zatiahnutá. Erik azda prekonal sám seba. Ani dievčatá nezostali pozadu. Česť a sláva im. Každý z piatich, ktorý došli na vrchol, bol šťastný, že sa mohol odfotiť na Rysoch. Z vrcholu zostupovali smerom na Štrbské Pleso, zastavili sa pri chate pod Rysmi a spoločne sa odfotografovali pred tabuľou pod chatou. Chodník pokračoval okolo Žabích plies (1921 m n. m.), k Popradskému plesu (1494 m n. m.), okolo symbolického cintorína na Štrbské Pleso, kde bol záver túry.

05.08.2009

Členovia KST Skoba sa zúčastnili akcie, ktorú zorganizoval KS Víkend Košice. Zakarpatská Ukrajina: Polonina Boržava - Velikij Verch (1 598 m.n.m.).
Najväčší vodopád na Zakarpatskej Ukrajine Šipot. Prvý deň za pekného počasia vystúpili na Ostrú(1405 m n.m.). Nádherné výhľady do okolia. Ďalší deň bol určený polonine Boržava – jedna z najkrajších polonin, návšteva najväčšieho vodopádu na Zakarpatskej Ukrajine Šipot.
Výstupu na Velikij Verch (1598 m n.m.) a na Plaj (1334 m n.m.) - pre nepriaznivé počasie nie všetci sa zúčastnili. Posledný deň vystúpili na na najvyšší vrchol Pikuj (1408 m) s veľkou betónovou pyramídou.

04.08.2009

Tatranského výstupu sa zúčastnilo 12 milovníkov našich veľhôr. Trasa viedla z Hrebienka(1285 m n.m.) na Sliezsky dom(1670 m n.m.)ktorý je na okraji Velického plesa, Velická dolina, Poľský hrebeň(2208 m n.m.), Zamrznutý kotol a Prielom(2288 m n.m.). Nasledoval dosť náročný, až nebezpečný zostup na Zbojnícku chatu. Po modrej značke sa pokračovalo cez Veľkú studenú dolinu na Hrebienok, kde bol záver akcie.
Počasie ako v Tatrách, premenlivé, zlá viditeľnosť, nie podľa očakávania. Bola to náročná akcia, ale v cieli bol každý so svojím výkonom spokojný.

19.07.2009

Počasie bolo príjemne jarné. Pofukoval vietor a bolo polooblačno. Zastavenie sa na Ladislavovej vyvieračke bolo spríjemnením túry. Pekný bol aj výhľad z Vysokej – 706 m n. m. Ďalšie zastavenie sa uskutočnilo pri vyvieračke Miglinc. Všetkých „sedem statočných“ (účastníkov akcie) bolo spokojných s cca 25 km, ktoré boli dobrým predštartom 100 jarných kilometrov.

09.07.2009

Akcie sa zúčastnilo 8 skalných členov Skoby. Vyštartovali sme z Pribyliny. Pokračovali sme do Račkovej doliny, odkiaľ sa vydávame na Bystrú, najvyšší vrch Západných Tatier - 2248 m n. m. Počasie ako by sa na nás hnevalo. Prší. Ani na vrchole sa počasie neumúdrilo. Nakoľko táto akcia bola aj záverom 100 jarných kilometrov, je vyhlásený najlepší turista. Je nim Jarko Elischer. V cieli sa počasie zlepšilo súčasne sním aj naša nálada. Pekný záver 100 jarných km.

01.07.2009

KST Skoba sa akcie zúčastnila ako pozorovateľ. Zúčastnilo sa jej 7 členov. Dobre pripravená akcia. Navštívili sme Kremnicu, ktorá v čase svojej slávy mala bohaté zlaté bane. Kremnická mincovňa je jedna z mála, ktorá funguje nepretržite. Tu sa razia slovenské euromince. Videli sme prepadlisko, ktoré vzniklo prepadom stropu baní. Blízko Kremnických baní sa nachádza geografický stred Európy so symbolickým pamätníkom. Handlová - horolezecký výstup na Veľký Grič. Pekný výhľad do okolia. Akcia, na ktorú sa nezabúda...

23.06.2009

Akcia sa uskutočnila v rámci priateľstva Spolku priatelia Volovských vrchov a KST Skoba Vyšný Medzev. Pohodová turistická trasa. Prezreli sme si zrúcaniny hradu Dobrá voda, mohylu M.R. Štefanika na Bradle a široké okolie. Pri spoločenskom posedení nás bavila výborná country muzika. Mali sme možnosť si prezrieť aj zámok v Smoleniciach , ktorý ináč verejnosti nie je prístupný.
Výborne zorganizovaná akcia.

16.06.2009

Choč je považovaný za jeden z najkrajších vrcholov Slovenska.
Zišlo sa nás 16 nadšencov turistiky. Ráno o 5:00 hod. vyrážame štyrmi autami za poznávaním krás Slovenska.
Výstup na Choč začíname z Lúčok po asfaltovej ceste. Prevýšenie presahuje 1000 m. Z cesty odbočujeme na chodník. Pokračujeme Suchou dolinou, Jastrabou dolinou popri potôčiku. Pri prístrešku na poľane Žimerová oddychujeme. Odtiaľ sú nádherné výhľady na steny Malého a Veľkého Choča. Ideme lesným porastom do sedla Vráca, medzi Malým a Veľkým Chočom, odkiaľ sú nádherné výhľady na Liptov. Počasie sa mení, poletuje sneh, ochladilo sa. Pomedzi kosodrevinu kľukatým chodníkom dosahujeme cieľ – Veľký Choč. Na vrchole sneží, viditeľnosť je slabá. Po chvíli oddychu urobíme vrcholovú fotku, po zelenej sa vraciame cez Strednú poľanu a po modrej do Valaskej Dubovej. Pred Jánošíkovou krčmou, v družnej debate s turistami z KST Žarnov Olšany, čakáme na autá.

26.05.2009

... vrchol, opradený povesťami, ospevovaný básnikmi a ľudom žijúcim pod jeho svahmi.
Kráľova hoľa so svojou výškou 1946 m nad morom je najvyšší kopec východnej časti Nízkych Tatier, pod ktorou pramenia najväčšie slovenské rieky – Váh (Čierny Váh), Hron, Hnilec a Hornád, bol cieľom nášho pochodu.

Z Telgártu, cez Kráľovu skalu, sedlo Snehová jama na Kráľovu Hoľu. Na vrchole bolo dosť veterno a chladno. Vraciame sa cez Tri studne, popri kaskádach Hnilca popod skalný amfiteáter Martalúzka, Zadnú dolinu, po asfaltke do Pustého Poľa, kde čakáme na odvoz do Medzeva.

26.05.2009

Mníšek - Kloptaň – Medzev, taká bola tohtoročná trasa pochodu. Autobusom SAD sme sa dopravili do Mníška, odkiaľ za slnečného, trochu veterného počasia, sme zahájili výstup na Kloptaň. Pekné jarné počasie nás nesklamalo. Vydržalo nám až do Medzeva.

Šoltis Mikuláš

17.05.2009

Za slnečného, hoci trochu chladného rána, sme sa autobusom SAD vyviezli ku kostolíku sv. Márie v Štóskom sedle, odkiaľ sme začali naše putovanie za krásami Volovských vrchov.
Zo začiatku sme miestami mali ešte sneh, ale nakoniec krásne jarné slnečné počasie nám to vynahradilo. Do Medzeva sme prišli príjemne unavení, ale spokojní s krásnymi vyhliadkami do okolia.