Dnes je Sobota 19.01.2019. Meniny má Drahomíra. Zajtra Dalibor.

05.01.2019

Máme tu 41. ročník Novoročného výstupu na Volovec. Tak, ako minulý rok, aj teraz začíname výstup z obce Henclová do sedla Volovec.
Snehu je dosť, tak ako sa patrí na zimu. Preto aj náš výstup je trochu pomalší.
Cestou stretávame 2. skupinu zo Skoby, ktorí sa už vracajú späť do Henclovej, lebo z Medzeva odchádzali asi o hodinu skôr ako my.
Okolo dvanástej sme už na Skalisku.
Ani hmlisté počasie neodradilo množstvo ľudí, ktorí si prišli vychutnať výstup. Zišli sa tu z rôznych výstupových trás, takže je ich tu pár stoviek. Prišli si vychutnať novoročnú atmosféru v lone prírody.
V chate Pod Volovcom sme sa občerstvili, zakúpili sme si odznak s účastníckym listom a vydávame sa na spiatočnú cestu k autu do Henclovej.

Ďakujeme organizátorom: KST Volovec Rožňava, Mesto Rožňava a Obec Čučma za dobre pripravenú akciu.

Mikuláš Šoltis

01.01.2019

Ďalší rok je za nami a máme tu rok 2019 a s ním aj stretnutie turistov z okolitých obcí 1. januára na Kloptani. Biela snehová prikrývka umocňovala čaro prvého dňa v roku. Stretnutie s kamarátmi a dobrá nálada je pekným začiatkom nového roka. Veď preto sme sa tu zišli. Nech nám to vydrží po celý rok. Ešte spoločná fotka a účastníci výstupu sa pomaly začínajú rozchádzať.
V novom roku 2019 želáme všetkým stále dobrú náladu, pevné zdravie a veľa pekných turistických kilometrov.

26.12.2018

Tohoročný výstup na Kojšovskú hoľu začíname po asfaltke zo Zlatej Idky. Cesta je pekne zasnežená. Už je aj vyjazdená autami, ktorými sa vyvážajú lyžiari a turisti.
Kráčajúc hore cestou máme dojem, že nie sme v lese, ale kdesi v meste. Áut je stále viac, a tak sa im stále musíme vyhýbať. Ešte že je okolo nás pekne zasnežená príroda, ktorú obdivujeme, a tak autá až tak nevnímame. Z cesty máme miestami výhľady smerom na Slanské vrchy a VSŽ-tku, ktorú nie je možné nevidieť pre dymiace sa komíny. Prechádzame okolo pomníka SNP, odkiaľ máme výhľad na zasnežené Volovské vrchy a Čiernu horu. Počasie nám praje, nefúka a dohľadnosť je dobrá. Stromy sú pokryté námrazou a snehom ako v Mrázikovi.
Prichádzame k chate Erika. Na parkovisku je dosť áut a pred chatou čulý ruch. V reštaurácii si nachádzame miesta pri stole. Zatiaľ je tu poloprázdno. Konzumujeme to, čo sme si so sebou priniesli. Ešte chvíľu posedíme a v trojici odchádzame na vrchol Kojšovky. Ideme po upravenej ceste, a tak v pohode kráčame k vrcholu. Nie je tu veľa ľudí a na podiv ani nefúka, čo je pre Kojšovku nezvyk. Tak si to tu vychutnávame a kocháme sa peknými výhľadmi. Ešte spoločné foto a vraciame sa späť k chate.
Cestou stretávame turistu v dobovom oblečení, ktorý je z prešovskej historickej skupiny Dobový tábor. Chvíľu si pokecáme a pokračujeme k chate.
Vchádzame do reštaurácie, ktorá je už plná. V zaplnenej prvej miestnosti sa zvítame s kamarátmi z Prakoviec. V ďalšej miestnosti sa niečo uvoľnilo, a tak si rýchlo sadáme. Kupujeme občerstvenie a k tomu si dávame domáce vianočné koláčiky. Je tu rušno ako v úli. Posilnení vstávame, balíme a uvoľňujeme miesto ďalším, aby si oddýchli. Opúšťame areál chaty a tou istou trasou, ako sme ráno prišli, sa vraciame k autám na parkovisku. Cestou nás míňajú vracajúce sa autá a cesta je dosť vyjazdená. Je šmykľavá. V zostupe pokračujeme turistickým chodníkom vedúcim mimo cestu. Prichádzame na parkovisko, ktoré je celkom zaplnené.
Pekné počasie, dobrá spoločnosť a najmä zasnežená príroda boli pre nás výborným relaxom. Sme spokojní. Odkladáme veci do kufra auta, nasadáme a odchádzame domov.